loading...

Delta Decor

مجله دلتا

بازدید : 58
پنجشنبه 21 بهمن 1400 زمان : 18:44

چگونه فرش آشپزخانه خود را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب فرش مناسب آشپزخانه، باید هدف استفاده از فرش در آشپزخانه را مشخص کنید.
مدل های فرش در دکور آشپزخانه

وقتی صحبت از آشپزخانه می‌شود، اغلب مردم تصور می‌کنند که کف آن باید با سرامیک کفپوش شود اما این یک تصور اشتباه است. شما می‌توانید یک مدل فرش آشپزخانه مناسب سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های فرش در دکور آشپزخانه می‌پردازیم.

ابعاد فرش‌ها

فرش‌ها ابعاد متنوعی دارند و نمی‌توان یک سایز یا الگوی یکسانی را برای آن‌ها به‌کار برد، برای داشتن انتخابی مناسب کافی است به چند نکته توجه کنید.

  • اگر در آشپزخانه میز ناهارخوری وجود دارد، ابعاد فرش باید به‌گونه‌ای باشد که از فضای اطراف میز و صندلی کمی فاصله داشته و بزرگ‌تر باشد.
  • در صورت وجود جزیره در آشپزخانه، در قسمتی که سینک و گاز وجود ندارند از فرش استفاده کنید.
  • برای کنار سینک و گاز می‌توانید از پادری یا فرش‌های کوچکی استفاده کنید که جنسی مقاوم در برابر رطوبت دارند، قابل شست‌وشو بوده و از تراکم بالایی نیز برخوردار هستند.

مدل های فرش در دکور آشپزخانه

فرش‌های رانر یا راهرویی

یکی از مدل های فرش در دکور آشپزخانه فرش‌های راهرویی یا کناره بوده که از عرض کمی برخوردار بوده و مناسب آشپزخانه‌هایی هستند که سطح کف آن باریک است. یکی از بهترین سایزهای فرش راهرویی، فرشی است که تمام آشپزخانه را بپوشاند و در حد چند سانتی‌متر در اطراف فرش خالی بماند. شما می‌توانید از فرش‌های راهرویی برای استفاده در کنار جزیره یا قسمت کوچکی از آشپزخانه نیز استفاده کنید.

مدل های فرش در دکور آشپزخانه

فرش از جنس نایلون

فرش نایلونی در دسته بهترین مدل فرش آشپزخانه قرار می‌گیرد. نایلون یک ماده مصنوعی است و برای آشپزخانه متریالی ایده‌آل محسوب می‌شود، نایلون در برابر رطوبت و لک شدن بسیار مقاوم و از دوام بسیار بالایی برخوردار است.

فرش از جنس نایلون

فرش از جنس پلی استر

پلی استر در برابر از بین رفتن بسیار مقاوم است و همچنین بسیار راحت و سریع خشک می‌شود. در برابر لکه‌هایی که بر پایه آب هستند، مقاوم است زیرا سطح آن جذب کمی دارد، اما حذف لکه‌های روغن از روی فرش‌های پلی استر بسیار دشوار است. این الیاف مصنوعی معمولا با الیاف دیگری ترکیب می‌شوند، اما از لحاظ ظاهری و احساسی نزدیک‌ترین ماده به پشم هستند. برای اینکه دکور آشپزخانه را زیبا کنید به مطلب لوسترهایی شیک و زیبا برای آشپزخانه شما سر بزنید.

فرش با الیاف طبیعی گیاهی

فرش‌هایی که از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند، از ارزش زیست محیطی بالایی برخوردار هستند. فرش با الیاف گیاهی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مدل فرش آشپزخانه است و با وجود تنوع محدودی که دارد از طرفداران زیادی برخوردار شده است. این فرش‌ها در برابر لک شدن نیز مقاوم هستند.

فرش با الیاف طبیعی گیاهی

فرش از جنس پلی پروپیلن

یکی از مدل های فرش در دکور آشپزخانه فرش از جنس پلی پروپیلن است. پلی پروپیلن یک ماده مصنوعی است و به همین دلیل نیز بیشترین مقاومت را در برابر لک شدن و سایش دارد. برای تمیز کردن این مدل فرش آشپزخانه می‌توانید از سفید کننده رقیق شده استفاده کنید.

فرش بامبو

فرش‌های بامبو یکی دیگر از الیاف طبیعی با دوام هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. سطح آن‌ها بسیار سخت و بادوام است و زیبایی خیره کننده‌ای را به آشپزخانه می‌دهد.

فرش بامبو

پیشنهاد مطالعه: مطلب این پرده‌ها نشیمن را لوکس و مدرن می‌کنند را بخوانید.

بازدید : 69
پنجشنبه 21 بهمن 1400 زمان : 18:40

چیدمان و دکوراسیون پذیرایی کوچک می‌تواند با چالش‌های دشواری همراه باشد، خصوصا اگر نوری که این فضا دریافت می‌کند هم چندان زیاد نباشد.
دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

اگر دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل برای شما مهم است، می‌توانید نکاتی را که در این مطلب از مجله دلتا ذکر شده است را مطالعه کنید و در خصوص تغییراتی که می‌توانند نمای زیباتری در منزل شما ایجاد کنند، تصمیم بگیرید.

تزیین دیوار با کاغذ دیواری‌های گل درشت و پرنقش و نگار

کاغذ دیواری‌هایی که بافت‌های درشت و نقوش برجسته و بزرگ دارند، علاوه بر ایجاد یک جلوه شلوغ، پذیرایی را کوچک‌تر از آنچه که هست به نمایش می‌گذارند. بهترین انتخاب کاغذ دیواری برای تزیین دیوار در دکوراسیون یک پذیرایی کوچک، کاغذهای روشن با طرح‌های ریز و کمرنگ یا کاغذ دیواری‌های بافت‌دار و بدون نقش هستند.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل با رنگ‌های متعدد

پذیرایی کوچک و جمع و جور منزل خود را تبدیل به یک دفتر نقاشی رنگی رنگی نکنید. به‌جای ایجاد جذابیت و نمایش رنگ‌های مختلف، یک نمای شلوغ و بهم‌ریخته ایجاد می‌شود. اگر منزل شما آپارتمانی است یا نورگیری معمولی یا اندکی دارد، در دکوراسیون پذیرایی به‌صورت کلی، چه برای مبلمان و پرده‌ها و چه انتخاب رنگ و تزیینات دیوارها از دو یا سه رنگ استفاده کنید. به علاوه، دو یا سه رنگ انتخاب شده نیز بایستی با یکدیگر کاملا هماهنگ شوند.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

قرار دادن کابینت‌های تیره رنگ و شلوغ درکنار یک پذیرایی کوچک

کابینت‌های آشپزخانه حتی اگر از فضای پذیرایی به میزان کمی دیده شوند، باز هم تاثیر زیادی در دکوراسیون پذیرایی دارد. در پذیرایی‌های کوچک خصوصا اگر نور اندکی داشته باشند، لازم است که برای کابینت‌ها از رنگ‌های روشن و طراحی‌های ساده استفاده کنید.

پایه‌های کوتاه مبلمان

برای انتخاب مبلمان سعی کنید از مبلی استفاده کنید که پایه‌های بلندی دارد. مبلمان با پایه‌های بلند باعث می‌شود که فضای زیر آن دیده شود و خانه بزرگ‌تر به‌نظر برسد. برای اینکه مبلمان منزل را زیباتر کنید به مطلب این کوسن‌ها مبلمان شما را زیباتر می‌کنند سر بزنید.

پایه‌های کوتاه مبلمان

چسباندن مبل و صندلی به دیوار

در خانه‌های کوچک نباید مبلمان را به دیوار چسابند. در این حالت نه تنها خانه کوچک‌تر از معمول به‌نظر می‌رسد بلکه فضای میانی به‌وجود آمده به نوعی غیر قابل استفاده خواهد بود. پس بهتر است وسایل خانه را از دیوار‌ها دور کنید تا حس خوبی که به شما منتقل خواهد شد را حس کنید.

چسباندن مبل و صندلی به دیوار

پیشنهاد مطالعه: مطلب این پرده‌ها نشیمن را لوکس و مدرن می‌کنند را بخوانید.

بازدید : 85
پنجشنبه 21 بهمن 1400 زمان : 18:36

پرده یکی از وسایل تعیین‌کننده و مهم در اتاق نشیمن است. بهتر است برای انتخاب پرده مناسب به طرح کلی و رنگ زمینه اتاق نشیمن خود توجه داشته باشید.
مدل های زیبا و جذاب پرده در نشیمن

پرده اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ارکان در دکوراسیون است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های زیبا و جذاب پرده در نشیمن می‌پردازیم.

پرده طرح‌دار

پرده طرح‌دار فضایی گرم به اتاق نشیمن می‌بخشد. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید پرده‌های اتاق نشیمن، طرح‌دار هستند و در کنار آن، کاناپه و مبل تکی با رنگ تیره قرار گرفته است. میز عثمانی که روکش چرم دارد و صندلی دسته‌دار مدل لویی شانزدهم با روکش کتانی، فضایی گرم و صمیمی ایجاد کرده‌اند.

مدل های زیبا و جذاب پرده در نشیمن

پرده راه‌راه قرمز

اتاق نشیمن این خانه قدیمی به سبک انگلیسی و وسایل مدرن، با پرده‌های شاد و قرمز رنگ روشن و پرنور به‌نظر می‌رسد. دیوارها با کاغذ دیواری تک‌رنگ پوشیده شده‌اند و یک تابلوی نقاشی بالای شومینه فضا را مدرن‌تر کرده است.

مدل های زیبا و جذاب پرده در نشیمن

پرده دارای سایه روشن (آمبره)

یکی از مدل های زیبا و جذاب پرده در نشیمن پرده‌های دارای سایه روشن (آمبره) هستند. پرده‌های ابریشمی که سایه روشن رنگی دارند، روح زنده‌ای به این آپارتمان مجلل بخشیده‌اند.

پرده دارای سایه روشن (آمبره)

پرده گل‌دار

در این خانه روستایی پرده‌های اتاق نشیمن از جنس لینن گل‌دار هستند. گل‌های پرده با سایر طیف‌های رنگی اتاق که در طراحی استفاده شده هماهنگ است و در عین حال، تضادی با رنگ دیوارها ندارد. برای این‌که چیدمان زیباتری داشته باشید به مطلب ۷ عادت‌ غلط در چیدمان که دکور منزل را زشت می‌کند سر بزنید.

پرده گل‌دار

پرده حاشیه دوزی شده

رنگ غالب این اتاق نشیمن قرمز است و پرده‌های حاشیه دوزی شده به رنگ خنثی، تضاد جالبی با رنگ دیوارها پیدا کرده است. همچنین کاناپه و زیرپایی که روکش لینن و مخمل دارند، صندلی حصیری و میز عصرانه، هارمونی جالبی با هم دارند.

پرده حاشیه دوزی شده

پرده سفید و طوسی

در این آپارتمان، پرده‌های سفید و طوسی به شکل نامحسوس با هم ترکیب شده‌اند و به اتاق نشیمن که با مدلی قدیمی دکور شده است، ظاهری روشن و سفیدفام بخشیده‌اند. شمعدان‌های سفید و صندلی‌هایی به سبک چینی، با یک میز سفید مرمری در کنار هم قرار گرفته‌اند.

پرده سفید و طوسی

پرده پر نقش و نگار

در اتاق نشیمن این خانه انواع و اقسام طرح‌ها به چشم می‌خورد و پرده مشکی و طوسی این اتاق نیز از این امر مستثنی نیست. روکش کاناپه از جنس مخمل است و زیرپایی‌ها نیز ایتالیایی هستند. قالیچه سفارشی نیز تبتی است.

پرده پر نقش و نگار

پیشنهاد مطالعه: مطلب لوسترهایی شیک و زیبا برای آشپزخانه شما را بخوانید.

بازدید : 66
چهارشنبه 20 بهمن 1400 زمان : 17:38

با استفاده از لوسترها می‌توانید به فضا روح و شخصیت دهید و به شکل زیبایی حضور نور را در فضا احساس کنید.
مدل های جذاب لوستر در دکور آشپزخانه

شما چقدر به حضور نور به واسطه لوستر جدید در دکوراسیون داخلی اهمیت می‌دهید؟ لوسترهای آشپزخانه در طرح‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های متفاوتی در حال تولید است که ما در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های جذاب لوستر در دکور آشپزخانه می‌پردازیم.

لوستر کلاسیک در آشپزخانه

لوسترهای کلاسیک یا همان لوستر سلطنتی لوسترهایی هستند که دارای ظاهری پر زرق و برق و شلوغ هستند و به نوعی در دسته لوسترهای لاکچری و لوکس به‌حساب می‌آیند.

در گذشته این سبک لوسترها تنها به صورت شاخه‌ای طراحی و ساخته می‌شد اما امروزه دارای فرم‌های متنوعی هستند که شما می‌توانید متناسب با فضای آشپزخانه آن را انتخاب کنید.

اگر دکوراسیون آشپزخانه منزل شما به سبک کلاسیک است برای انتخاب لوستر بدون فکر کردن به سمت لوسترهای کلاسیک بروید. البته به متراژ فضا هم توجه کنید. اگر فضای کوچکی دارید می‌توانید لوستر آشپزخانه کوچک اما به سبک کلاسیک با تعداد شاخه کم خریداری کنید.

مدل های جذاب لوستر در دکور آشپزخانه

لوستر مدرن در آشپزخانه

دسته دیگری که در اکثر آشپزخانه‌ها حضور دارد، لوسترهای مدرن هستند. در طراحی و ساخت این لوسترها معمولا سعی شده از ساده‌ترین خطوط و ایده‌ها استفاده شود و زیبایی لوستر در سادگی آن احساس شود و در کنار آن عملکرد اهمیت داشته باشد.

این مدل لوسترها در فرم‌های مختلفی از جمله مربع، دایره، مستطیل و دیگر فرم‌ها تولید می‌شوند و این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد متناسب با دکوراسیون فضا، فرم لوستر را انتخاب کنید. برای مثال اگر به دنبال لوستر مدرن اروپایی برای بالای میز ناهارخوری مستطیل شکل منزل خود هستید می‌توانید به دنبال خرید آویز مدرن با فرم مستطیل باشید تا لوستر با فرمش به خوبی فضای ناهارخوری منزل شما را شاخص کند.

مدل های جذاب لوستر در دکور آشپزخانه

لوستر فانتزی

یک از مدل های جذاب لوستر در دکور آشپزخانه ، لوستر فانتزی است. آماده باشید تا با این لامپ‌ها بین نشیمن و آشپزخانه مدرن و فانتزی خود رقابت ایجاد کنید. این لوسترها به‌طور نوستالژیکی شبیه به لامپ‌های رشته‌ای طراحی شده‌اند و علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، با خود نور فراوانی را به آشپزخانه شما می‌آورند. زیر این نور وسایل شما می‌درخشند به‌خصوص اگر لوازم آشپزخانه شما سیلور هستند.

لوستر فانتزی

لوسترهای مینیمال

اگر به یک دکوراسیون ساده نیاز دارید بهتر است از لوستر با طرح‌های مینیمال استفاده کنید. یک لوستر مینیمال بالای میز غذا خوری خود آویزان کنید. یک چراغ مینیمال دقیقا نوری را به شما می‌دهد که موقع صرف غذا یا کار روی کانتر به آن نیاز دارید. شما چه رنگی را برای آشپزخانه خود نیاز دارید؟ این لوسترهای مینیمال تنوع رنگ بسیاری دارند.

لوسترهای مینیمال

لوسترهای معاصر و عجیب

شاید به نظر عجیب برسند ولی در نوع خودشان شاهکار هستند. فقط باید بدانید کجا آن‌ها را نصب کنید. این لوسترهای عجیب و زیبا مخصوص آشپزخانه‌های جزیره‌ای هستند. شما برای جزیره آشپزخانه خود به یک لامپ دکوراتیو با کمی روشنایی نیاز دارید. جزیره اسرار آمیز شما نیاز به چراغ‌های یک شکل ندارد بلکه به یک لوستر اسرارآمیز نیاز دارد تا رمز آلود شود.

لوسترهای معاصر و عجیب

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کوسن‌ها مبلمان شما را زیباتر می‌کنند را بخوانید

بازدید : 60
چهارشنبه 20 بهمن 1400 زمان : 17:37

کوسن‌ها بخش مهمی از چیدمان خانه هستند و نباید به هیچ عنوان دسته کم گرفته شوند. کوسن‌‌ها معمولا با طرح و رنگ پارچه مبل ست می‌شوند.
مدل های شیک و جذاب کوسن در منزل

هر چقدر هم که دکور شما لوکس و رسمی باشد، با انتخاب کوسن مناسب می‌توانید فضا را صمیمی و دلپذیر نشان دهید، اما چگونه می‌توان یک کوسن شیک برای مبلمان انتخاب کرد؟ در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های شیک و جذاب کوسن در منزل می‌پردازیم.

کوسن‌های پشمی

یکی از مدل های شیک و جذاب کوسن در منزل کوسن‌های پشمی هستند. این نوع کوسن‌ها نرم‌ترین نوع آن‌ها هستند که هسته‌ نازک فوم در یک لایه ضخیم فیبر پلی‌استر پیچیده شده است. سپس در یک لایه‌ ضخیم‌تر از یک ترکیب کرک و پلی‌فیبر پیچیده می‌شود. این نوع کوسن‌ها می‌توانند به‌عنوان بالشت هم استفاده شوند.

مدل های شیک و جذاب کوسن در منزل

کوسن رنگی طرح‌دار

پیشنهاد اول برای انتخاب کوسن این است که اگر طرح مبلمان شما ساده است می‌توانید از کوسن‌های رنگی طرح‌دار استفاده کنید. اما اگر مبمان شما طرح‌دار است و رنگ‌های زیادی در آن استفاده شده است، بهتر است کوسن ساده و بدون طرحی را انتخاب کنید و ترجیحا رنگ آن را هماهنگ با یکی از رنگ‌های به‌کار رفته در مبلمان انتخاب کنید.

مدل های شیک و جذاب کوسن در منزل

کوسن بالشتی

اگر مبلمان شما از جنس چرم است پیشنهاد می‌کنیم که از کوسن بالشتی استفاده کنید. این کوسن‌ها از سر خوردن شما روی مبل جلوگیری می‌کنند. همچنین اگر کناره‌های مبل تیزی دارید از کوسن‌های مربعی استفاده کنید و آن‌ها را در گوشه‌های مبل خود قرار دهید. برای دیدن مدل های زیبا و جذاب مبلمان به مطلب ۵ مبل خاص و شیک که چیدمان منزل را متحول می‌کند سر بزنید.

کوسن بالشتی

کوسن با طرح سنتی

پیشنهاد دیگر برای انتخاب طرح کوسن‌ها، طرح ستنی است که باعث زیباتر شدن فضای خانه می‌شود و یادآور فرهنگ ایرانی است. کوسن‌های با طرح سنتی تنوع زیادی دارند و از جنس‌های ترمه، فرش، گلیم و غیره در بازار وجود دارند. دیگر اینکه شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را روی پارچه‌ کوسن چاپ کنید. اما حتما در مورد نحوه‌ شستشوی آن‌ها سوال کنید.

کوسن با طرح سنتی

کوسن‌هایی با طرح گره

طرح پیشنهادی بعدی استفاده از کوسن‌های با طرح گره است. این مدل از کوسن‌ها به تازگی وارد بازار شده‌اند و بیشتر کاربرد تزئینی دارند. این کوسن‌ها به طرح گره یا کلاف هستند و معمولا تک‌رنگ هستند و به‌راحتی با مبل شما ست می‌شوند.

کوسن‌هایی با طرح گره

کوسن‌های منگوله‌دار

طرح پیشنهادی دیگر برای کوسن‌ها که جدید هستند و خلاقانه به‌نظر می‌رسند، کوسن‌های منگوله‌دار هستند که از چهار گوشه‌ آن منگوله آویزان است و مدل جذاب و منحصربه‌فردی برای مبلمان است.

کوسن‌های منگوله‌دار

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین جا برای گیاه آپارتمانی در منزل کجاست؟ را بخوانید.

بازدید : 67
چهارشنبه 20 بهمن 1400 زمان : 17:10

اگر بخواهید به دکوراسیون منزل خود، عضو جدیدی اضافه کنید که رنگ و بویی از طبیعت داشته باشد، بدون شک به سراغ گیاهان آپارتمانی می‌روید.
بهترین جا برای گیاهان آپارتمانی در منزل

گیاهان هرگز جلوه باشکوه و انرژی‌بخش خود را از دست نمی‌دهند. برای اینکه به بهترین شکل از این عناصر سبز دوست‌داشتنی بهره ببریم، نیاز است بدانیم کدام قسمت از دکوراسیون مناسب‌ترین مکان برای آن‌ها است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به بررسی بهترین جا برای گیاهان آپارتمانی در منزل بپردازیم.

گیاه آپارتمانی در راهروی منزل

چه ایده‌ای بهتر از اینکه با گل‌ها و گیاهان به استقبال مهمانان خود برویم؟ این عناصر جذاب، تاثیر مثبت و قابل توجهی بر حس و حال ما دارند. بله، راهروی ورودی منزل یکی از بهترین جا برای گیاهان آپارتمانی در منزل است. عناصری شاداب و در رنگ‌هایی مختلف، فضایی گرم و صمیمی را برای شما و مهمانان‌ به ارمغان خواهند آورد.

بهترین جا برای گیاهان آپارتمانی در منزل

صفی از گیاهان آپارتمانی

گیاهان از آن دسته از عناصر دکوراسیون هستند که هرچه بیشتر باشند، بهتراست. بله در مورد آن‌ها نیاز نیست نگران تعدادشان باشیم و صرفا باید حواسمان به نوع چیدمان آن‌ها باشد. میز ناهارخوری بهترین گزینه برای این نوع چیدمان گل طبیعی است. برای یک میز مستطیلی هیچ گزینه‌ای به اندازه چندین گلدان در کنار یکدیگر از آن فضایی منحصربه‌فرد و چشم‌نواز نخواهد ساخت.

بهترین جا برای گیاهان آپارتمانی در منزل

گلی برجسته روی میزجلومبلی خوری

یکی از فضاهای منزل که به دنبال ایجاد دیزاینی برجسته و عمیق برای آن هستیم، اتاق پذیرایی یا نشیمن است. استفاده از گل‌ها و گیاهانی در رنگ‌های برجسته و قوی یکی از بهترین راه‌ها برای عمق بخشیدن به دکوراسیون اتاق نشیمن است. گلی را انتخاب کنید که در پس زمینه دیزاین حسابی به‌چشم آید و رنگ آن نوعی تضاد با عناصر برجسته دکوراسیون ایجاد کند.

گلی برجسته روی میزجلومبلی

ترکیبی ساده روی میز جلومبلی

این ایده از شعار سبک مینیمال یعنی «کمتر، بیشتر است» گرفته شده است. این سادگی در مورد نوع گلی که انتخاب می‌کنید هم می‌تواند صدق کند. بله انتخاب گلی کوچک و در طرح و رنگی ساده و خنثی هم می‌تواند جلوه‌ای مینیمال به اتاق نشیمن شما ببخشد. درواقع این ترکیب در عین سادگی می‌تواند تبدیل به یکی از پیچیده‌ترین عناصر دکوراسیون شود.

ترکیبی ساده روی میز جلومبلی

ترولی

ترولی از متفاوت‌ترین و لوکس‌ترین عناصر دکوراسیون است که می‌تواند در بخش‌های مختلفی ازجمله اتاق نشیمن، اتاق ناهارخوری و آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد و در صورتی که عناصر موجود روی آن به درستی انتخاب شوند، جلوه دیزاین را دگرگون سازد. یکی از بهترین ایده‌ها برای ترولی، اضافه کردن گل‌ها و گیاهان به دیزاین آن است. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب ۶ گیاه آپارتمانی که دکور منزل را لوکس می‌کنند سر بزنید.

ترولی

گیاهان آپارتمانی و شلف دیواری

شلف‌های دیواری از مدرن‌ترین اشکال قفسه‌ها برای بخش‌های مختلف منزل، از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب، هستند. این شلف‌ها فضایی مناسب برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی ایجاد می‌کنند. از آنجا که تقریبا در تمام بخش‌های منزل می‌توانیم از این شلف‌های دیواری بهره ببریم، پس فرصت مناسبی برای اضافه کردن گل‌ها و گیاهان به دیزاین به کمک آن‌ها در اختیار خواهیم داشت.

گیاهان آپارتمانی و شلف دیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی ست کردن پرده با فرش و مبل را بخوانید.

بازدید : 68
سه شنبه 19 بهمن 1400 زمان : 13:45

نگران صرف هزینه و زمان برای تغییرات کلی دکوراسیون نباشید. آسان‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون فضای منزل و ایجاد حال و هوای تازه، تغییر پرده و فرش است.
نکات ست کردن پرده با فرش و مبل

گزینه‌هایی بسیار کاربردی برای ست کردن پرده با فرش و مبلمان در منزل وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات ست کردن پرده با فرش و مبل می‌پردازیم.

از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های خنثی روشی عالی برای داشتن دکوراسیونی دائمی است. با کاربرد رنگ‌های بژ، مشکی، قهوه‌ای یا سفید همیشه خیالتان راحت خواهد بود. علاوه براین، رنگ‌های خنثی می‌توانند بسیار آرامش‌بخش و متناسب با هر اتاقی باشند.

نکات ست کردن پرده با فرش و مبل

از یک رنگ استفاده کنید

نیازی نیست که فرش و پرده دقیقا با هم همخوانی داشته باشند. فقط باید باهم خوب ترکیب شوند و هارمونی در فضا را افزایش دهند. اگر فرش شما سبز ملایم است، پرده‌ای با رنگ سبز آهکی مناسب است. زمانی‌که هر دو از یک خانواده رنگ باشند، اشتباه کمتری پیش خواهد آمد و در عین سادگی دکوراسیونی متعادل خواهید داشت.

نکات ست کردن پرده با فرش و مبل

استفاده از طرح‌های شبیه هم

بسیاری از فرش‌ها در طرح‌های مختلف و با الگو‌های متفاوت ارائه می‌شوند که بتوان به راحتی آن‌ها را با پرده هماهنگ کرد. هماهنگی طرح یا الگوی فرش و پرده در منزل به شما امکان هماهنگی بدون تغییر کلی دکوراسیون را داده و در یک نگاه، بسیار هماهنگ و زیبا به‌نظر می‌رسد.

استفاده از طرح‌های شبیه هم

از بافت‌های شبیه به هم استفاده کنید

این گزینه راه‌حلی مفید برای هماهنگ کردن پرده و فرش بدون نیاز به تغییر کلی دکوراسیون در منزل است. فرش کرکی را با پرده کرکی هماهنگ کنید. به‌خاطر داشته باشید این موضوع از این جهت که نمود خیلی واضحی در دکوراسیون ندارد ممکن است مورد توجه قرار نگیرد اما برای کسانی که به جزئیات اهمیت می‌دهند و به نکات ریز در دکوراسیون بها می‌دهند می‌تواند راهکار خوبی باشد.

بافت‌های شبیه به هم

رنگ سوم و رنگ های مکمل

به خاطر داشته باشید که ایجاد هماهنگی فقط از طریق ترکیب و استفاده از دو رنگ حاصل نمی‌شود. می‌توانید از چند رنگ و همین‌طور رنگ‌های مکمل در دایره رنگ که روشی عالی برای هماهنگ کردن فرش و پرده است استفاده نمایید. حتی می‌توانید از اقلام دکوری و کوسن‌ها نیز کمک گرفته و فضا را با رنگ‌های مشابه، دکور و هماهنگ کنید. نکات بیشتر در مورد چیدمان منزل را در مطلب ۷ عادت‌ غلط در چیدمان که دکور منزل را زشت می‌کند بخوانید.

نقطه کانونی ایجاد کنید

یکی از نکات ست کردن پرده با فرش و مبل این است که اگر نمی‌توانید بین فرش و پرده موجود در دکوراسیون خود هماهنگی ایجاد کنید بهتر است از یک نقطه کانونی استفاده کنید. برداشتن تمرکز از فرش و پرده باعث می‌شود که توجه به الگوهای مختلف و اقلام موجود در فضا متمرکز شوند و عدم هماهنگی در فضا کم‌رنگ‌تر به چشم آید.

نقطه کانونی ایجاد کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ روش بی‌نظیر برای افزایش انرژی مثبت در منزل را بخوانید.

بازدید : 58
سه شنبه 19 بهمن 1400 زمان : 13:40

محل نصب آینه در منزل از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر آینه‌ها در جای درستی قرار بگیرند تاثیر هر چیزی که در مقابل آن است را دو برابر می‌کند.
مکان مناسب آینه در چیدمان منزل

ممکن است این سوال پیش بیاید که آینه‌ها را در کدام فضای منزل می‌توانیم قرار دهیم؟ در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مکان مناسب آینه در چیدمان منزل می‌پردازیم.

آینه در اتاق پذیرایی

بهترین مکان قرارگیری آینه‌ها اتاق پذیرایی و ناهارخوری است. آینه‌کاری پذیرایی زیبایی خانه شما را دو چندان می‌کند. آینه باید به شکلی در کنار میز غذاخوری قرار گیرد که خوراکی‌های روی میز را نشان دهد. چون مواد غذایی نماد ثروت و فراوانی هستند و همان‌طور که گفتیم آینه هر چیزی را بازتاب دهد آن را دو برابر می‌کند. اگر آینه به‌گونه‌ای قرار گیرد که منعکس‌کننده تصاویر زیبا و دلنشین بیرون مثل فضای سبز، درختان، کوه‌ها و رودخانه‌ها باشد بسیار عالی است.

مکان مناسب آینه در چیدمان منزل

آینه در آشپزخانه

مکان مناسب آینه در چیدمان منزل در آشپزخانه، قرار دادن آن در جایی است که بتواند در هنگامی که شما آشپزی می‌کنید، منظره‌ای از درب یا خروجی آشپزخانه را به شما نشان دهد.

آینه در اتاق خواب

آینه کاری اتاق خواب یک امر اجتنا‌ب‌ناپذیر است، زیرا علاوه بر کاربرد آن در اتاق خواب، برای بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دادن اتاق‌های خواب نیز ضروری است. فقط به خاطر داشته باشید که آینه نباید روبه‌روی تختخواب قرار گیرد. هنگامی که شخص بر روی تختخواب دراز می‌کشد نباید تصویر خود را داخل آینه ببیند. نکات بیشتر در مورد چیدمان اتاق خواب را در مطلب ایده‌هایی شیک برای دکوراسیون اتاق خواب والدین بخوانید.

مکان مناسب آینه در چیدمان منزل

آینه روبه‌روی درب ورودی بی ثباتی ایجاد می‌کند

برخی از افراد دوست دارند برای راحتی بیشتر آینه را در نزدیکی درب ورودی برای بررسی ظاهر خود در ورود یا خروج از منزل قرار دهند. روبه‌روی درب ورودی آینه نمی‌تواند قرار بگیرد چرا که ممکن است انرژی درون خانه را به بیرون براند یا انرژی مخالفی را در داخل خانه بچرخاند.

آینه روبه‌روی درب ورودی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ عادت‌ غلط در چیدمان که دکور منزل را زشت می‌کند را بخوانید.

بازدید : 74
سه شنبه 19 بهمن 1400 زمان : 13:35

برای داشتن یک خانه شیک و زیبا، باید شجاعت زیرپا گذاشتن بعضی عادت‌های اشتباه را داشته باشید.
اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه

اشتباهات در دکوراسیون و چیدمان، نظم و زیبایی منزل را برهم می‌زند، در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه می‌پردازیم.

مبلمان یکپارچه

اشتباه: بعضی از افراد فکر می‌کنند که حتما باید همه مبلمان و وسایل با یکدیگر ست شود. در صورتی که این یک اشتباه بزرگ است.

راه‌حل: سعی کنید تعادل را بین مبلمان و وسایل برقرار کرده و تنوعی بین آن‌ها ایجاد کنید. به‌طور مثال اگر مبلمان بزرگ و سنگین دارید از میزجلومبلی شیشه‌ای و آباژور ظریف در کنارش استفاده کنید.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه

نگه داشتن وسایلی که دوستشان ندارید

اشتباه: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در دکوراسیون نگه داشتن چیزهایی است که واقعا علاقه‌ای به آن‌ها ندارید.

راه‌حل: بهترین راه‌حل این است که این وسایل را از خانه بیرون برده و جایگزین بهتری را برای آن‌ها انتخاب کنید تا انرژی مثبت در منزل جریان یابد. برای افزایش انرژی مثبت در منزل به مطلب ۶ روش بی‌نظیر برای افزایش انرژی مثبت در منزل سر بزنید.

انتخاب صندلی ناهارخوری نامناسب

اشتباه: انتخاب صندلی مناسب برای ناهارخوری از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب صندلی‌های خیلی سفت و بیش از اندازه رسمی برای ناهارخوری اشتباه بزرگی است.

راه‌حل: انتخاب صندلی راحتی. هنگام خرید صندلی ناهارخوری، روی آن نشسته و تصمیم بگیرید که آیا برای استفاده مدت طولانی مناسب خواهند بود یا نه. همچنین ارتفاع میز ناهارخوری خود را قبل از اینکه صندلی‌ها را بخرید، اندازه‌گیری کنید تا اطمینان حاصل کنید که خیلی کوتاه یا بلند نباشند.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه

به‌کار بردن بیش از حد نقش‌ها

اشتباه: اگر تعداد زیادی رنگ یا الگو در دکوراسیون به‌کار ببرید، خانه خود را شلوغ و پر هرج و مرج خواهید کرد.

راه‌حل: الگوها را با دقت انتخاب کنید. سعی کنید رنگ‌ها و نقش‌ها را در ترکیب با یکدیگر انتخاب کرده و از کنار هم قرار دادن نقش‌های متفاوت خودداری کنید.

به‌کار بردن بیش از حد نقش‌ها

فرش نامناسب برای دکوراسیون

اشتباه: یکی از اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه استفاده از فرش‌هایی است که بیش از اندازه کوچک هستند علاوه بر این که فضا را خالی نشان می‌دهند به راحتی حرکت کرده و روی کفپوش سر می‌خورند.

راه‌حل: انتخاب یک قالیچه با ابعاد مناسب. اگر فرش انتخابی شما اندازه مناسب داشته باشد، به راحتی تا پایه‌های مبلمان رسیده و علاوه بر پر کردن فضا حرکت نیز نمی‌کند.

فرش نامناسب برای دکوراسیون

نورپردازی نامناسب

اشتباه: در هر اتاق از خانه، شما می‌خواهید انواع مختلف نورپردازی را برای زمان‌های مختلف روز انتخاب کنید. در صورتی که این کار باید با دقت و تخصص انجام شود.

راه‌حل: نورپردازی کاربردی. هر فضا باید با توجه به عملکرد و کاربردش نورپردازی شده و این امر نیاز به درک درست از روشنایی دارد. به‌عنوان مثال، نورپردازی زیر کابینت با نورپردازی کلی آشپزخانه متفاوت خواهد بود.

نورپردازی نامناسب

استفاده از گل مصنوعی

اشتباه: استفاده از گل‌های مصنوعی در دکوراسیون یکی دیگر از این اشتباهات است. آن‌ها گرد و غبار را روی خودشان جمع می‌کنند و بو و زیبایی گل‌های طبیعی را نیز ندارند.

راه‌حل: استفاده از میوه‌های طبیعی. به غیر از گیاهان طبیعی از میوه‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید. قرار دادن آن‌ها در ظروف پایه‌دار یا شیشه‌ای طراوت خاصی را به خانه شما می‌آورد.

استفاده از گل مصنوعی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ گیاه آپارتمانی که دکور منزل را لوکس می‌کنند را بخوانید.

بازدید : 63
دوشنبه 18 بهمن 1400 زمان : 15:43

گاهی تنها اضافه کردن یک گیاه زیبا به دکوراسیون خانه شما بیشتر از هر وسیله دکوری گران‌قیمتی روی زیبایی فضا و حس و حال شما تاثیر می‌گذارد.
گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل

نگهداری از برخی گیاهان لوکس آپارتمانی در خانه جلوه فوق العاده شیکی به فضای شما می‌بخشد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل می‌پردازیم.

گیاه فیکوس

یکی از گیاهان لوکس آپارتمانی درختچه فیکوس است در حدود ۶ فوت رشد می‌کند و جلوه فوق العاده زیبایی به فضا می‌بخشد. گیاه فیکوس اگر شرایط مناسبی داشته باشد، به سرعت رشد می‌کند و بلند می‌شود. شما می‌توانید از فیکوس به عنوان یکی از شیک‌ترین گل‌های آپارتمانی در قسمت راهروی خانه یا محل کارتان استفاده کنید و آن را در بخش ورودی یا گوشه آشپزخانه قرار دهید و هر بار با نگاه کردن به آن لذت ببرید.

گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل

گیاه ساکولنت

یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل که در لیست زیباترین گیاهان آپارتمانی نیز قرار دارد، ساکولنت است. این گیاه با برگ‌های آویزان و زیبایش جلوه بی‌نظیری دارد و گزینه‌ای عالی برای نگه داشتن در تراریوم است. شما می‌توانید آن را در یک گلدان شیک و کوچک قرار دهید یا از یک گیاه بزرگ آن استفاده کنید. به هر حال ساکولنت یک انتخاب فوق العاده برای شیک پسندان محسوب می‌شود.

گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل

گیاه کالاتیا

یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی که برگ‌های دو رنگ و جذاب آن قابل مقایسه با هیچ گیاه دیگری نیست. این گیاه زیبا رنگ‌های متفاوتی دارد و برگ‌های پهن بزرگ آن جلوه بی‌نظیری به فضای شما می‌بخشد. معمولا گیاهان سایه‌دوست و مقاوم در برابر نور کم برگ‌ها پهنی دارند و کالاتیا نیز در دسته این گیاهان قرار می‌گیرد. این گیاه نیاز به آبیاری زیادی ندارد و هوای مرطوب را ترجیح می‌دهد.

گیاه کالاتیا

گیاه فیکوس ربابی یا انجیر ربابی

گیاه انجیر ربابی با برگ‌های کمانچه‌ای و زیبایش به نور طبیعی زیاد و آب کمی نیاز دارد. این گیاه از گیاهان لوکس آپارتمانی است که برای رشد به آب و هوای مرطوب نیاز دارد. تنها زمانی گیاه نیاز به آبیاری دارد که خاک آن کاملا خشک باشد. جذابیت برگ‌های بزرگ و زیبای فیکوس ربابی چنان تاثیری بر فضای خانه شما می‌گذارد که هر فرد با ورود به منزل شما محو تماشای آن خواهد شد. برای نگهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی به مطلب مکان‌های مرگبار برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی سر بزنید.

گیاه فیکوس ربابی یا انجیر ربابی

گیاه نخل اریکا

نخل اریکا از گیاهان لوکس آپارتمانی است که به نور غیرمستقیم نیاز دارد و یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی بزرگ برای نگهداری در محیط داخل ساختمان محسوب می‌شود. این گیاه جذاب برگ‌های باریک و کشیده دارد و رنگ برگ آن معمولاً سبز تیره و زرد است.

گیاه نخل اریکا

کاکتوس بزرگ

کاکتوس یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل است که به خاطر تنوع زیاد و ظاهر جذابی که دارد همیشه در لیست زیباترین گیاهان آپارتمانی قرار دارد. تنها موضوعی که باید در مورد این گیاه جذاب بدانید این است که این گیاه به نور مستقیم آفتاب نیاز دارد و اگر شرایط آن را در خانه دارید، از این گیاه استفاده کنید.

کاکتوس بزرگ

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین روش‌های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی را بخوانید.

تعداد صفحات : 32

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 1653
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 43
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 49
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 19
  • بازدید هفته : 192
  • بازدید ماه : 1592
  • بازدید سال : 7751
  • بازدید کلی : 304593
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه