loading...

Delta Decor

مجله دلتا

بازدید : 1097
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مبلمان يكي از مهم ترين عناصر موجود در دكوراسيون داخلي خانه است كه علاوه بر زيبايي در راحتي و رفاه نيز نقش دارد.
مبل راحتي

استفاده از مبلمان در دكوراسيون داخلي علاوه بر زيبايي در راحتي و رفاه ساكنان منزل نيز نقش دارد. همان طور كه مي‌دانيد مبلمان به سه دسته كلي تقسيم بندي مي‌شوند؛ مبل استيل، مبلمان كلاسيك و مبل راحتي. در اين بخش از مجله دلتا سراغ مبل راحتي مي‌رويم و با انواع آن آشنا مي‌شويد.

مبل راحتي

واژه مبل از زبان فرانسوي وارد زبان ما شده و به معني وسيله اي براي نشستن است. مبل راحتي نوعي كاناپه نرم، عريض و در حالت استاندارد براي دو نفر مناسب است. اما به دليل علاقه زياد افراد به اين مبل، انواع سه نفره و تك نفره آن نيز توليد مي‌شود. روكش مبل راحتي از جنس پارچه هاي لطيف و يا چرم است. مبلمان راحتي بيش تر در خانه استفاده مي‌شود. ارتفاع مبل راحتي كم است و به هنگام نشستن مي‌توانيد كاملا در آن فرو رويد، لم دهيد و راحت باشيد.

ديزاين خانه

خبري از دسته هاي كنده كاري شده و باريك نيست. دسته هاي مبل راحتي پهن و كم ارتفاع هستند. قسمت نشيمن مبلمان راحتي از اسفنج و فوم نرم به شكل بالشت ساخته شده است. مبلمان راحتي در بيش تر مواقع همراه با كوسن هاي نرم و راحت به فروش مي‌رسد، يا روي آن را با بالشت و كوسن هاي اضافي پر مي‌كنند.

مبل راحتي مناسب افراد مختلف با فيزيك جسمي متفاوت است. كودكان نيز مي‌توانند به راحتي از اين مبل استفاده و پاهاي خود را روي آن جمع كنند.

با توجه به اصلِ راحتي و نرم بودن، نمي‌توان ساختار واحدي براي مبلمان راحتي تعريف كرد. اما در حالت كلي در اسكلت مبل راحتي از چوب استفاده نشده و فقط در نماي آن مقدار كمي چوب به كار رفته است. متريال غالب در ساخت مبلمان راحتي فلز، فوم، پارچه و اسفنج است.

با توجه به مزاياي مبل راحتي، دست كم يك مبل از اين نوع در هر خانه اي پيدا مي‌شود.

انواع مبل راحتي

مبل راحتي به چند دسته تقسيم بندي مي‌شود. از جمله كاناپه، ال، لاوسيت و فوتُن كه در اين بخش هريك از اين انواع را معرفي مي‌كنيم و در بخش هاي بعد، نكاتي در مورد چيدمان آن خواهيم گفت.

ديزاين خانه

كاناپه

معروف ترين و محبوب ترين مبل راحتي كاناپه است. مبلي سه نفره كه براي خوابيدن هنگام تماشاي فيلم انتخاب بي نظيري است. مي‌توانيد روي كاناپه دراز بكشيد، كتاب بخوانيد، دست ها را آزاد بگذاريد و حتي ظرف پاپ كورن را جلوي خود قرار دهيد. بي شك براي استراحت، جايي بهتر از كاناپه پيدا نخواهيد كرد.

ديزاين خانه

لاوسيت

لاوست يا لاوسيت مبل دو نفره و كوچكي است كه باعث مي‌شود افراد نزديك تر به هم بنشينند. اسم لاوسيت نيز به همين دليل براي اين مدل انتخاب شده است. لاوسيت در انگليسي به معني نشيمن دوستي است.

اين مبل دونفره معمولا مقابل تلويزيون قرار داده مي‌شود تا افراد خانواده هنگام تماشاي فيلم و سريال نزديك به هم بنشينند.

ديزاين خانه

فوتون

اين مبل مناسب خانه هاي كوچك و حتي اتاق خواب است. استفاده از فوتون يا مبل تخت خواب شو در سال هاي اخير افزايش يافته است. فوتون تلفيقي از كارايي و راحتي است. اين مبل فضاي كمي را اشغال مي‌كند و هنگام نياز مي‌توان آن را به تخت‎خواب تبديل كرد. در دكوراسيون مينيمال كه لوازم غيرضروري كنار گذاشته و حذف لوازم اضافي توصيه مي‌شود، استفاده از فوتون افراد را در رسيدن به مفهوم مينيمال ياري مي‌كند.

فوتون ها در اندازه هاي مختلف توليد مي‌شوند؛ يك نفره، دو نفره و سه نفره. با توجه به دكوراسيون ساير بخش هاي خانه مي‌توانيد انواع مختلف فوتون را كه از متريال هاي متنوع ساخته شده اند، خريداري كنيد. مبل تخت خواب شو را در قسمتي از خانه قرار دهيد كه هنگام نياز بتوان آن را باز كرد و موانع زيادي مقابل آن نباشد.

مبل راحتي

مبل راحتي ال

فرم اين مبلمان به شكل حرف اِل (L) در زبان انگليسي است. اتصال يك مربع و مستطيل در انتها به يكديگر فرم اِل را تشكيل مي‌دهد. كوچك شدن خانه ها و سبك هاي مدرن در دكوراسيون داخلي دست به دست هم داده اند تا مبل ال انتخاب اول آپارتمان نشينان باشد.

مبل ال را در كنج خانه قرار دهيد و از ساير فضاهاي آزاد استفاده كنيد. مبل ال به حالت هاي مختلفي قابل چيدمان است. در بعضي از مدل ها اين مبل قابليت تخت خواب شو بودن را نيز دارا دارد.

در چيدمان مبلمان ال لازم نيست حتما آن را به شكل اِل كنار هم قرار دهيد. مي‎توان تكه هاي تك و دو نفره را يك سمت و بخش سه نفره را مانند كاناپه جلوي تلويزيون بگذاريد.

مبل راحتي

اندازه

ظاهر مبلمان به عنوان بخشي از لوازم موجود در خانه، با طرز تفكر و فرهنگ افراد ارتباط مستقيمي دارد. بنابراين با توجه به فرهنگ هاي مختلف ممكن است گرايش به بعضي از انواع افزايش يابد. براي مثال در زندگي شهر نشيني، به دليل كوچك تر بودن خانه ها نسبت به مناطق روستايي، مبل راحتي در اندازه هاي كوچك‎تر طرفدار بيش‎تري دارد. اين مبل در اندازه هاي مختلف توليد مي‌شود و محدوديتي در اندازه براي آن تعريف نمي‌شود. گر چه به دليل اولويتِ راحتي، سايز اين مبل از مبلمان استيل و كلاسيك بزرگ‎تر است.

اگر قرار باشد عددي تقريبي براي حالت استاندارد بيان كنيم، بين 20 تا 30 سانتي متر براي عرض و طول بالشتِ نشيمن و 15 تا 35 سانتي متر براي اندازه دسته ها تخمين زده مي‌شود.

مبل راحتي

ساختار

بر خلاف مدل هاي كلاسيك و استيل، بخش نشيمن در مبلمان راحتي به صورت بالشت هاي جدا شونده است كه در بعضي موارد آن را به شكل پيوسته توليد مي‌كنند. بنابراين پس از مدتي براي تغيير دكوراسيون، شست و شو، تعويض روكش و تعمير مي‌توان بالشتِ نشيمن را از بدنه جدا كرد.

مواردي كه در بالا گفته شد، توضيحاتي كلي در مورد مبل راحتي هستند و در آينده به چيدمان مبل راحتي و رنگ هاي مناسب در انتخاب انواع اين مبل مي‌پردازيم.

همچنين بخوانيد:

اصول چيدمان مبلمان در دكوراسيون داخلي

مبل استيل در دكوراسيون داخلي منزل

8 مدل قفسه مدرن ؛ زيبايي بخش طراحي دكوراسيون داخلي

برچسب ها خبر , گزارش , مسكن , مجله دلتا ,

تعداد صفحات : 32

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 1653
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 117
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 81
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 21
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 348
  • بازدید ماه : 1748
  • بازدید سال : 7907
  • بازدید کلی : 304749
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه